Egyszer már megpróbálkoztunk vele, de akkor az időjárás közbeszólt, most újra próbálkozunk!

Akkor pár mondattal körülírnám a kirándulásunk célpontját:

• szintén a Bakonyban helyezkedik el annak is a kapujában
  •  a szomszédságában terül el a már jól ismert kiránduló célpont, a Cuha-völgy
  •  ami annyira nem preferált kirándulóhely (lehet ezért most megköveznek, de azt mindenki el kell hogy ismerje, hogy a Cuha-völgyhöz képest nem kap akkora figyelmet), holott rendelkezik olyan adottságokkal, mint „szomszédja”
  •  elérhető közúton Győr felől a 82-es úton Bakonypéterdig, majd onnan Romándon át, Bakonygyirót és Bakonyszentlászló érintésével
  •  elérhető vasúton a Győr-Veszprém vasút-vonalon a tőle kb. 1 km-re eső Vinyétől

Ennél jobban már nem is lehet körülírni :-)

A cél:Hódos-ér és annak völgye

a patak

likas ko

(forrás: http://vinye.hupont.hu)

Időpont: 2016.04.16 (szombat)

A Cuha patak szurdokvölgyét sokan ismerik, a mellett kanyargó sétautat már sokan számtalanszor megtették.
Geoládák is vannak a közelben, de most egy olyan helyre próbálok túrát szervezni, ami mellett sokan csak elsétálnak.

A Hódos-ér a Bakonyban ered (Borzavár és Porva közt), mintegy 400 méteres tengerszint feletti magasságban. A patak forrásától kezdve északi irányban halad, majd Bakonyszentlászlónál eléri a Cuha-patakot. (forrás: wikipedia)

Túrán Vinyéről fog indulni a vasútállomásról és oda is fogunk visszaérkezni. Tehát ez egy „körtúra” lesz, és már ahogy lenni szokott én nem szeretek kétszer ugyanazon az úton haladni, így csak a szükséges „ismétlés” lesz beiktatva (ez most egy kb 1200m-es szakasz). A mellékelt ábrán látszódik maga az útvonal (ami összesen 8,4 km). Lehetne visszafelé egy másik (hosszabb) úton is menni, így akkor nem lenne az a kis „ismétlés”, de minthogy ez az év idei első túrája, így nem akarok mindjárt egy nagyobb lélegzetvételű távot kitűzni, azt majd inkább az év második felében, amikorra már mindenki elég edzett lesz hozzá. Akkor már akár egy 50-es vagy egy nagyobb túra is szóba jöhet.

utvonal

A túra főbb pontjai:
Előszőr a vasúttól a Hódos éri erdészházig a piros turistajelzésen fogunk haladni, majd a zöld jelzésen haladunk tovább egész a Likas-kőig. Itt kicsit kesserkedünk, levadásszuk a GCHLK ládát, majd folytatjuk utunkat a zöld jelzésen egészen addig amíg nem érünk el a zöld háromszög jelzésig, ami felvisz minket a Pápalátó kövekig, ahol szintén keresgélünk egyet, mégpedig a
GCPALA ládát.
Ismét visszacsatlakozunk a zöld jelzéshez, majd egészen a piros kereszteződésig haladunk ahol jobbra folytatjuk utunkat az induláskor megismert erdészházig. Innen jön az „ismétlés” része a túrának, amin visszajutunk az kiindulási pontra a vasútállomásra.

A szintemelkedés 177m lesz, a túra legmagasabb pontja 404 m magasságban lesz, a kiindulási pont pedig 268m-en lesz. Ennek szemléltetéséhez itt vagy egy grafikon:

szintemelkedes

Ez a túra/táv a nagyok szerint bő 2 óra alatt teljesíthető. Ebben nincs benne a keresgélés és a fotózgatás, így én bő 3 órával számolok. Az utazási idő az Elvira szerint 1 óra, így a túra plusza az oda-vissza utazás 5 órát vesz igénybe. Ez akkor igaz ha a vonat a túra ütemtervéhez igazodik.
Sajna azt nem tudom elintézni, hogy ez így legyen. Ami biztos az az, hogy délelőtt egy időpontban (ami elfogadható számunkra) indul vonat Győrből Vinyére és ennek ideje 7:25.
Barátnőnk - Elvira - szerint fél 9 környékén már ott is lehetünk Vinyén. Ha innen számolunk 3 órát, akkor fél 12 környékén kellene egy vonat visszafele. Szerencsénkre 11:51-kor indul is egy, így ha ezt elérjük, akkor egy órakor már Győrben is lehetünk.

Most jöhetne a kérdés, hogy minek ennyire sietni. Sajnos a vasúti közlekedés nem a legsűrűbb ezen a vonalon. Ha nem fent megadott vonattal jövünk vissza, akkor a következő közvetlen vonat 17:57-kor lesz Vinyén. Van lehetőség nem közvetlen vonattal is hazajönni, de sajna az időben és költségben is jelentősen több :-(

Van egy alternatív hazajutási lehetőség ha nem úgy alakulna az ütemterv, és ha a csapat nem szeretne olyan korán hazaindulni :-) 12:50-kor indul Vinyéről Zircre vonat, ahonnan a 14:17-kor induló busszal Győrbe tudunk menni, ami 15:35-re ott is van. Így egy órával több idő van a kirándulásra, de kicsit kalandosabb a hazajutás :-)

Ha minden terv szerint halad, akkor a költségek a következőképp alakulnak (zárójelben az indulási és az érkezési időpontok vannak):
Győr - Vinye: 840Ft (*)
Vinye - Győr: 630Ft
1470Ft (7:25 - 13:00)

Alternatív hazaúttal:
Győr - Vinye: 840Ft (*)
Vinye - Zirc: 235Ft
Zirc -Győr: 1120Ft
2190Ft (7:25 - 15:35)

Akkor nincs más hátra, mint előre.

Találkozunk szombaton Győrben a vasútállomáson 7:00-kor

(*) Valamiért a jegypénztárban vásárot jegy drágább, mint amit az Elvira ír, lehet megpróbálkozunk majd az online autómatából vásárolni és akkor lehet az eredeti 630 Ft-os áron lehet majd megvásárolni a menetjegyet.